Samenwerking met Service Center
De oplopende zorgvraag en een tekort aan personeel zorgt voor een hoge werkdruk binnen onze huisartsenpraktijken. Om meer rust op de praktijk te creëren en om onze zorg efficiënt in te zetten, informeren wij u over het volgende:
Telefonische bereikbaarheid
Om goed telefonisch bereikbaar te zijn en te blijven voor onze patiënten nemen onze huisartsenpraktijken medio 2024 deel aan een regio-pilot Service Center genaamd.
Wat betekent dat voor u?
Op maandag-, woensdag- of donderdagmiddag van 12:30 – 17.00 uur zal de telefoon worden beantwoord door gekwalificeerde ervaren zorgprofessionals op afstand. Dit geeft de assistente op onze praktijk de tijd en de ruimte om zich bezig te houden met de zorg die op de praktijk plaatsvindt.
Patiënten portaal
Op dit moment wordt, zoals bij velen, ook de huisartsenzorg onderworpen aan de digitalisering van zorg. We willen u dan ook nog eens wijzen op ons patiënten portaal.
Een groot voordeel is dat u zelf kunt bepalen waar en wanneer u dat doet. U regelt uw zaken dus op een moment dat het ú goed uitkomt.
Hier kunt u een account aanmaken om veel zaken digitaal te regelen. Denk aan het inzien van uw dossier, een e-consult met uw huisarts, online afspraken maken en het aanvragen van herhaalmedicatie.
Twijfelt u of u meteen naar de huisarts moet met uw specifieke klacht?
Twijfelt u of u met uw klacht of vraag naar de huisarts moet?
Via ‘Moet Ik Naar De Dokter’ of onze vragenlijst op de homepage van onze website ‘Huisartsen Centrumwaard – Heerhugowaard (uwartsonline.nl) ‘ krijgt u online advies of het nodig is om een dokter te raadplegen. Het programma voorziet ook in zelfzorgtips en is ontwikkeld door huisartsen.
Thuisarts: heldere uitleg
Uitstekende en betrouwbare informatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) over ziektes en gezondheid. Op www.thuisarts.nl vindt u ook tips om gezond te blijven, zelf klachten aan te pakken en om uw bezoek aan de huisarts voor te bereiden.
Let wel: deze websites en de vragenlijst zijn alleen bedoeld om advies te geven bij minder dringende klachten. Bij spoed moet u altijd bellen.
Website
Wij willen u wijzen op de mogelijkheid om via onze praktijkwebsite Huisartsen Centrumwaard – Heerhugowaard (uwartsonline.nl) niet-urgente vragen te stellen of herhaalrecepten aan te vragen.
Samen maken we goede zorg
Met dit bericht willen we vooral begrip vragen en een beroep op u doen. Zodat wij ons mooie en waardevolle vak met plezier kunnen blijven uitvoeren en wij u goede zorg kunnen blijven bieden.
Huisartsen Centrumwaard