Betalingsvoorwaarden – Huisartsen Centrumwaard – Heerhugowaard
VAN HELLEMONDSTRAAT 5 1701 ER Heerhugowaard

Betalingsvoorwaarden

Onze praktijken hanteren met betrekking tot facturen de betalingsvoorwaarden van de Landelijke Huisartsen Vereniging:

1.         Reclamaties op de nota dienen binnen 10 dagen na ontvangst schriftelijk gericht te worden aan de huisarts. Wanneer er binnen deze termijn geen reclamaties zijn ingediend is het bedrag van de nota verschuldigd.

2.         De declaraties van de huisarts, van de door de huisarts verrichte werkzaamheden of door de huisarts verstrekte geneesmiddelen, zijn direct opeisbaar.

3.         Het bedrag op de nota dient binnen 21 dagen na factuurdatum te zijn bijgeschreven op de bankrekening van de huisarts.

4.         Is het bedrag vermeld op de nota niet binnen 21 dagen bijgeschreven op de bankrekening van de huisarts, dan is sprake van verzuim. De huisarts heeft dan het recht zonder een nadere ingebrekestelling over te gaan tot incassomaatregelen.

5.         De huisarts brengt na 21 dagen de wettelijke rente in rekening, zonder nadere ingebrekestelling. Daarnaast wordt een bedrag van € 5,– voor administratiekosten in rekening gebracht.

6.         Naast de wettelijke rente en de administratiekosten is bij in gebreke blijven een bedrag van 15% van het te vorderen bedrag als incassokosten verschuldigd met een minimum van € 40,– per nota.

7.         No show policy. Bij verhindering vragen wij u tenminste 24 uur van tevoren af te zeggen. Voor niet nagekomen of te laat afgezegde afspraken wordt een vergoeding voor de gereserveerde tijd in rekening gebracht conform de LHV tarieven.
Met betrekking tot niet nagekomen of te laat afgezegde afspraken bij de POH-GGZ wordt een tarief van € 25,– euro per keer in rekening gebracht.

Deze betalingsvoorwaarden zijn onder nummer 081/95 gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtsbank te Utrecht.